4 سال پیش 796
محمد جواد رحمانی صالح

این نوشته در تاریخ دوشنبه 25 آذر 1398 توسط محمد جواد رحمانی صالح نوشته شده است

استیلی: سازمان لیگ به تیم امید کمکی نکرد

سرمربی تیم امید کشورمان گفت: با باشگاه ها تعامل کردیم که هفته شانزدهم به ما بازیکنان بدهند.

استیلی: سازمان لیگ به تیم امید کمکی نکرد

به گزارش فوتفان و به نقل از  خبرگزاری فارس، حمید استیلی در حاشیه تمرین امروز تیم امید کشورمان اظهار داشت: تشکر می کنم از آقایان پروین، کلانی و زرینچه چرا که صحبت های آنها با بازیکنان به آنها روحیه داد. این اردو از روز شنبه آغاز شده چون بازیکنان باید کنار هم قرار بگیرند. با باشگاه ها تعامل کردیم که هفته شانزدهم به ما بازیکنان بدهند.

وی ادامه داد: یک گروه از بازیکنان شنبه و یک گروه دیگر یکشنبه به تمرینات آمدند و امشب هم به تیم‌های خود برمی‌گردند. چند جلسه با سازمان لیگ برگزار کردیم و از آنها خواستیم تا بازی‌ها عقب بیفتد. متأسفانه این اتفاق رخ نداد و از طرفی هم بازیکن نفت آبادان به دلیل اینکه به تمرین نیامد طبق اساسنامه محروم شد. در اواخر آذر به قطر می‌رویم و اگر باشگاهی همکاری نکند یا اینکه بازیکنی ندهد آن بازیکن محروم خواهد شد.

استیلی درباره همکاری با باشگاه‌ها و صحبت‌هایی که با مربیان این تیم‌ها داشته است، افزود: با سرمربیان تیم‌های لیگ برتری در ارتباط هستم به هر حال برخی از باشگاه‌ها بازیکنان‌شان را می‌خواهند و یا در یک بازی مثل سپاهان و استقلال پای یک جام در میان است. برخی از تیم‌ها یکی دو بازیکن در تیم امید دارند اما تیمی مثل سایپا چند بازیکن بیشتر دارد. طبق اساسنامه باشگاه‌ها مؤظف هستند که به ما کمک کنند و بازیکن بدهند اما اگر این اتفاق رخ ندهد بازیکنان محروم می‌شوند.

وی تاکید کرد: باشگاه‌ها مؤظف هستند که بازیکن بدهند و ما هم این مسئله را اعلام کرده‌ایم. از مسئولان سازمان لیگ خواستیم تا بازی‌ها به تعویق بیفتد اما آنها گفتند که لیگ را دیر شروع کردند و نمی‌شود این کار را کرد. من دو ساعت قبل هم همراه با آقای ساکت در جلسه‌ای حاضر بودم اما گفتند کاری نمی‌توانند انجام دهند. در این مدت پنج جلسه بیشتر کار تاکتیکی نکردیم و در حالیکه همه می‌گویند باید برای تیم امید دست  به دست هم بدهند اما فقط صحبت می‌کنند و کاری انجام نمی‌شود.

وی در مورد اینکه سازمان لیگ زیر مجموعه فدراسیون فوتبال است و چرا فدراسیون کمک نمی‌کند، خاطرنشان کرد: بله سازمان لیگ زیرمجموعه فدراسیون است اما از قبل برنامه‌ریزی کرده بودیم. سازمان لیگ به ما گفت که لیگ را یک ماه و نیم دیر آغاز کردیم و برنامه‌های ما به هم ریخت. دو تیم ما در آسیا درگیر مسابقات آسیایی هستند و خواستیم که لیگ تعطیل شود که اینطور نشد. حالا هم اعلام کردیم که اگر بازیکنی به اردوی امید اضافه نشود طبق اساسنامه محروم خواهد شد و به باشگاه خودش هم نمی‌تواند کمک کند. 

سرمربی تیم امید در خصوص اینکه اگر یک بازیکن تیم امید مصدوم شود چه کسی قرار است جایگزین آن باشد، گفت: صحبت ما هم همین است. الان امید نورافکن و شجاعی که به ما اضافه شدند مصدوم شدند و از وقتی که به اردو آمدند دور زمین نرم‌دوی می‌کنند. اگر آنها دو بازی دیگر انجام دهند مصدومیت‌شان تشدید می‌شود. درست است که ما 50 نفر اسم رد کردیم اما نورافکن کاپیتان ما است.

وی در خصوص اینکه برخی باشگاه‌ها معتقد هستند این بازیکنان بازیکنانی تأثیرگذار هستند و آنها هم به حضورشان نیاز دارند، خاطرنشان کرد:‌ ما می‌خواستیم لیگ به تعویق بیفتد و از سازمان لیگ بارها به صورت کتبی و شفاهی این مسئله را خواستیم اما این اتفاق رخ نداد و سازمان لیگ به ما گفت که کاری نمی‌تواند بکند. عملاً سازمان لیگ به ما کمک نکرد. 

استیلی در خصوص اینکه اگر او هم گذرنامه خارجی و چشم رنگی داشت مشکلاتش خیلی زود حل می‌شد، افزود: متأسفانه مشکل همین است چرا که ما تا الان پنج جلسه تمرین کردیم اما سانچز در قطر به من گفت که سه سال بازیکنان امید قطر کنار هم کار کردند و الان هم در اسپانیا اردو برگزار کردند. ازبکستان به دبی رفته، کره جنوبی در اندونزی اردو برگزار کرده و چین هم به اردو رفته است. ما هم در اردو هستیم اما انگار نیستیم. بازیکنان امشب به تیم‌های خود اضافه می‌شوند و قرار است 28 یا 29 آذر به قطر برویم و هر بازیکنی که نیاید محروم خواهد شد. 

وی درباره اینکه احتمال دعوت از عارف غلامی به تیم امید وجود دارد، عنوان کرد: این یک مسئله خانوادگی بود که آن را بررسی می‌کنیم. این یک مشکل درون تیمی بوده اما معتقدم که او می‌تواند به ما کمک کند هرچند که برای ما نظم و انضباط از هر چیزی مهم‌تر است.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text