4 سال پیش 709
یاسر کهن روز

این نوشته در تاریخ دوشنبه 25 آذر 1398 توسط یاسر کهن روز نوشته شده است

وقتی کانال‌های هواداری به حال خود رها شده‌اند

فعالیت برخی کانال‌های به اصطلاح هواداری تیم‌های فوتبال در فضای مجازی باعث شده تا شائبه‌هایی درباره پشت پرده آنها مطرح شود که ورود دستگاه‌های مسئول را ضروری نشان می‌دهد.

وقتی کانال‌های هواداری به حال خود رها شده‌اند

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری فارس، این روزها که پرسپولیس به آرامی در حال کسب امتیاز است و گابریل کالدرون توانسته این تیم را در آستانه قهرمانی در نیم فصل لیگ قرار دهد، اتفاقات عجیبی در برخی کانال های به اصطلاح هواداری در شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. جریانی که وقتی نگاهی جدی و دقیق به آن می شود، ردپای شبکه سازی و سناریونویسی در جهت منافع گروه‌هایی خاص که این روزها از بین رفته، دیده می شود. در واقع، این بستر که بایستی در جهت حمایت تیمی مانند پرسپولیس یا هر تیم پرهوادار دیگری باشد، به پوششی جهت برخی زیاده خواهی ها و اهداف خاص تبدیل شده است.

در برخی کانال‌ها که خود را منتسب به هواداری از این تیم تهرانی می کنند، شاهد جریان سازی و موج سازی های کاذب علیه برخی مدیران، کادر فنی و حتی بازیکنان هستیم که ریشه یابی آن نشان می دهد که از یک اتاق فکر واحد برخوردار است. البته، درباره ابعاد پنهان این اتاق فکر و وابستگی آنها با منافع جریان های خاص در پرسپولیس و سایر تیم ها در آینده بیشتر خواهیم نوشت. اما در این بین، هواداران جوان و نوجوان بدون کوچک‌ترین اطلاعی از پشت‌پرده‌های مافیایی و بعضا آلوده این خط‌دهی‌ها، روی موج احساسات سوار می شوند.

این مسئله موجب شده برخی کانال‌های هواداری، کارکرد اصلی خود که حمایت از یک تیم است را فراموش کرده و به دنبال خط‌دهی و حتی دستور به مدیران باشگاه‌ها باشند. در برخی موارد، این کانال ها که فاقد اصالت و هویت مشخص هستند، برای مدیران و مربیان تعیین تکلیف می کنند و حتی به ابزارهایی مانند تهدید و ارعاب روی می آورند. با رصد برخی اقدامات پیش و پس از دیدار پرسپولیس برابر سایپا، به وضوح می توان ردپای این جریان را به وضوح دید که نیازمند اقدامی عاجل و ضروری برای پاک سازی چنین محیط هایی است.

به نظر می‌رسد نهادهای نظارتی مانند قوه قضاییه، پلیس امنیت و ... بایستی ورودی جدی و همه جانبه به زوایای پیدا و پنهان این ماجرا کنند تا زمینه چنین فعالیت هایی برچیده شود. اینگونه کانال‌های به اصطلاح هواداری، به دلیل اینکه نظارت خاصی روی آنها صورت نمی گیرد، اقدامات و تحرکاتی را انجام می دهند که این نهادهای مسئول بایستی به آنها ورود کنند تا فضای طرفداری، پاک و در جهت منافع فوتبال و تیم ها باشد.

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text