4 سال پیش 821
سپهر ملک زاده

این نوشته در تاریخ یکشنبه 31 شهریور 1398 توسط سپهر ملک زاده نوشته شده است

یزدانی نخستین طلایی ایران در مسابقات جهانی

در ادامه رقابت‌های روز پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان در نورسلطان قزاقستان، حسن یزدانی در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم به مصاف دیپاک پونیا از هند رفت و با توجه به مصدومیت شدید حریفش مدال طلای این وزن به یزدانی رسید.

یزدانی نخستین طلایی ایران در مسابقات جهانی

به گزارش فوتفان و به نقل از خبرگزاری میزان، یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف اسپینال از پورتوریکو رفت و با نتیجه ده بر صفر صاحب برتری شد و به دور بعدی راه یافت. یزدانی در دور سوم با استفان ورب از مجارستان کشتی گرفت و در حالی که با نتیجه ۹ بر ۲ از او پیش بود با ضربه فنی کردن این کشتی‌گیر مجارستانی مقتدرانه راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۴ بر ۲ و با ضربه فنی نایفونوف روس را شکست داد و ضمن صعود به نیمه‌نهایی دومین سهمیه المپیکی کشتی آزاد را کسب کرد. حسن یزدانی در نیمه‌نهایی با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر ناظم امینه از سن مارینو را شکست داد و مقتدرانه به فینال صعود کرد. وی در فینال نیز با توجه به مصدومیت حریفش دستش به عنوان فرد پیروز بالا رفت تا به این ترتیب به دومین طلای جهانی خود دست یابد. 

با کسب این مدال طلا سرانجام پس از 2 سال بار دیگر یزدانی کشتی ایران را صاحب مدال خوشرنگ طلا کرد تا طلسم بی طلایی ایران شکست شود. 

در پایان این مسابقات تیم کشتی آزاد ایران با یک مدال طلا حسن یزدانی، یک نقره علیرضا کریمی و دو برنز یونس امامی و بهنام احسان‌پور به کار خود خاتمه داد. 

نظرات شما

شما نیز می توانید امتیاز دهید
امتیاز کاربران:
پاسخ به:

اولین نظر را شما ثبت کنید
  • $time
    0
    $name
    $text